Zo kiest u een goed warehouse voor uw goederen

Een goed warehouse kiezen is vaak niet eenvoudig. Waar moet u nu precies op letten wanneer u optimaal voordeel wilt halen uit uw externe opslag? In onze opslag hebben wij producten van tientallen klanten staan. Bent u de volgende die wilt profiteren van onze volledige A tot Z service?

Als u op zoek bent naar een extern warehouse, dan is het goed om op een aantal belangrijke punten te letten. Van de Scheur Logistiek geeft u graag inzicht in 5 aandachtspunten.

1. Zijn er voldoende plaatsen voor palletopslag?

Een goed warehouse heeft meer dan voldoende plaatsen voor palletopslag. Zijn er slechts een paar honderd plaatsen? Dan kan in tijden van drukte gemakkelijk een tekort aan plaatsen ontstaan, waardoor u opnieuw met de handen in het haar zit. Controleer goed hoeveel plaatsen er beschikbaar zijn voor de opslag van pallets. Ons warehouse heeft bijvoorbeeld 9.000 plaatsen voor standaard palletopslag.

2. Is er ook ruimte voor vloeropslag?

Mogelijk verkoopt u uitsluitend kleine producten die eenvoudig op een pallet passen. In dit geval is vloeropslag niet relevant. Toch, steeds meer ondernemers bieden ook producten aan die niet standaard op een pallet kunnen worden opgeslagen. In dit geval is het belangrijk dat een warehouse ook beschikt over ruimte voor vloeropslag. Bij Van de Scheur Logistiek hebben we meerdere grote hallen voor zowel vloeropslag als crossdocking. Hier kunnen wij alles opslaan dat niet op een reguliere pallet past.

3. Bestaat er controle bij ontvangst?

Als uw goederen worden ontvangen bij een warehouse, dan is het belangrijk dat er een controle plaatsvindt. Op de eerste plaats moet worden gecontroleerd op kwantiteit. Is inderdaad alles aanwezig? Deze controle is belangrijk om bijvoorbeeld het risico op diefstal te verkleinen. Daarnaast moet ook de kwaliteit worden gecontroleerd. Zijn er misschien kapotte of beschadigde producten in de levering aanwezig? Wij voeren deze controles altijd uit. Eventuele manco’s melden wij direct via het online klantportaal, waardoor u voortdurend inzicht heeft, ook wanneer uw levering ingeboekt is en fysiek wordt opgeslagen.

4. Kunt u volgen wat er gebeurt?

Het is voor u belangrijk om voortdurend inzicht te hebben in wat er gebeurt. Hiervoor is een goed Warehouse Management Systeem nodig, waarmee u alles op de voet kunt volgen. Alleen dan kunt u bijvoorbeeld ook eenvoudig online de voorraden bijhouden, zien wat de orderstatus is en volgen welke goederen nog moeten arriveren. Bij Van de Scheur Logistiek hebben we een modern Warehouse Management Systeem dat u alle voordelen biedt.

5. Hoe worden uw zendingen gereed gemaakt?

Zendingen moeten op professionele wijze gereed worden gemaakt om aan de klant te verzenden. Het is voor u belangrijk om te weten hoe dit geregeld is en of het ook goed georganiseerd is. Menselijke fouten moeten immers zo veel mogelijk worden voorkomen, vooral ook om ontevredenheid bij uw klanten te voorkomen. Wij hebben een geautomatiseerd orderpick systeem. Bij uitslag worden de goederen gescand, zodat menselijke fouten voorkomen kunnen worden. Vervolgens ontvangt u van ons een digitale uitslagbevestiging. Wij maken de orders compleet en zorgen voor een correcte verzending.

Ontdek alle voordelen van ons warehouse

Het warehouse van Van de Scheur Logistiek biedt nog tal van voordelen, zoals een Track & Trace voor uw klant, de mogelijkheid tot het maken van afspraken voor de bezorgdag, een hoge beveiligingsgraad en alle opties voor het vervoer van grote, afwijkende goederen. Maakt u gerust eens nader kennis met de mogelijkheden van ons warehouse. U kunt altijd contact met ons opnemen. Wij informeren en adviseren u graag.