Machine verhuizen? Laat ons u helpen!

Een machine verhuizen is natuurlijk wel even iets anders dan het verhuizen van een aantal bureaus en de bijbehorende archiefkasten. Wanneer u een machinepark heeft dat naar een nieuwe locatie moet worden verhuisd, dan heeft u de hulp en ondersteuning nodig van een bedrijf dat zich heeft gespecialiseerd in het vervoeren van grote, zware en afwijkende goederen. Hiervoor bent u aan het juiste adres bij Van de Scheur Logistiek.

De down time voor uw bedrijf beperken

Een bedrijfsverhuizing kost altijd tijd. Dit is een gegeven. Hoeveel tijd het precies kost is onder meer afhankelijk van de voorbereiding. Wanneer er machines verhuisd moeten worden, dan is het belangrijk dat dit goed wordt voorbereid. Komt u bij ons voor het laten vervoeren van uw machines van A naar B, dan starten wij met een impactanalyse.

Hierbij bepalen wij onder meer de werkzaamheden en de benodigde tijd om deze werkzaamheden goed uit te voeren. Op die manier maken we een planning met u en zorgen we voor een effectieve voorbereiding. Door dit te doen kunnen wij de zogenaamde down time voor uw bedrijf beperken. Wij zorgen ervoor dat uw machines snel weer kunnen draaien op de nieuwe locatie.

Wij houden rekening met alle details

Wanneer u niet eerder zakelijk bent verhuisd, dan ziet u gemakkelijk dingen over het hoofd. Het is dan fijn als u kunt rekenen op een ervaren partner die wél aan alle details denkt. Van de Scheur Logistiek zet een brede expertise en jarenlange ervaring in om uw machinepark correct, veilig en snel te verhuizen van A naar B. Wij houden hierbij rekening met alle details.

Zo checken we of het noodzakelijk is om de straat te beschermen met rijplaten, maar we controleren ook of het nodig is om bouwkundige aanpassingen te maken om uw machines uit het bedrijf te kunnen krijgen. Uiteraard kijken we niet alleen naar uw huidige locatie, maar brengen wij ook de nieuwe locatie in kaart.

Van goed vooronderzoek tot strakke planning

Het is voor u belangrijk dat uw bedrijfsverhuizing, inclusief het verhuizen van de machines, zo snel en goed mogelijk verloopt. Dit spreekt voor zich. In de meeste gevallen kan alleen een relatief korte stilstand van processen goed worden opgevangen. Dit begrijpen wij. Daarom zorgen wij voor een uitgebreid en zeer compleet vooronderzoek, zodat wij alles optimaal kunnen plannen en ervoor kunnen zorgen dat de verhuizing zelf zo snel en makkelijk mogelijk verloopt. Op deze manier kunnen wij u altijd zekerheid bieden dat u uw bedrijfsprocessen snel weer op kunt pakken op de nieuwe locatie.

Wilt u uw machines laten verhuizen?

Heeft u één of meerdere machines die van A naar B moeten worden verhuisd? Van de Scheur Logistiek staat voor u klaar met een zeer complete dienstverlening en de juiste oplossingen. Wij regelen uw verhuizing graag, ook als het gaat om het vervoeren en plaatsen van zeer grote en / of zware machines. Wilt u meer weten over de mogelijkheden of heeft u interesse in een vrijblijvende offerte? Neem dan contact met ons op. Wij informeren en adviseren u graag.

Rusttijden en rijtijden in de transportsector anno 2022

Chauffeurs dienen zich te houden aan de rusttijden en de rijtijden die voor 2022 gelden binnen de transportsector. Wanneer een transportbedrijf zich niet aan deze wettelijk vastgestelde regels houdt, of een chauffeur overtreedt deze regels zelfstandig, dan worden er boetes uitgereikt. Het is voor het welzijn van de chauffeur én de veiligheid op de weg belangrijk dat de regels worden nageleefd. Hoe steken deze regels voor 2022 in elkaar? Daar vertelt Van de Scheur Logistiek u graag meer over.

Welk maximum aan totale rijtijd is geldig?

Met de maximum totale rijtijd wordt de tijd bedoeld waarin de chauffeur het voertuig daadwerkelijk bestuurt. Het is een werkgever verplicht om ervoor te zorgen dat een chauffeur minstens eens per vier weken terugkeert naar de eigen woonplaats of naar de vestigingsplaats van het bedrijf waarvoor de chauffeur actief is. Er mag maximaal 10 uur gereden worden op maximaal 2 dagen van de week. Voor de overige dagen geldt een maximum rijtijd van 9 uur. Wekelijks mag het aantal uren op de weg niet hoger liggen dan 56 uur en per twee weken mag het maximaal aantal uren niet boven de 90 uur uitkomen.

Voldoende pauzes inlassen voor de chauffeur

Het spreekt voor zich dat een chauffeur niet te lang achtereen achter het stuur mag zitten. Er moeten dus voldoende pauzes bestaan die de chauffeur ook daadwerkelijk neemt. Een chauffeur mag niet langer dan 4,5 uur ononderbroken rijden, waarna de pauze minimaal 45 minuten dient te bedragen. Binnen het tijdsbestek van 4,5 uur mag de pauzetijd eventueel worden opgedeeld in een pauze van 15 minuten en een pauze van 30 minuten.

Wanneer er maximaal 9 uur wordt gereden, dan moet er minimaal 30 minuten pauze aanwezig zijn op de werkdag. Wordt er meer dan 9 uur gereden, dan dient de pauze te bestaan uit minimaal 45 minuten. Deze pauzetijd mag worden opgedeeld in perioden van 15 minuten. Deze regels gelden wanneer de chauffeur alleen in de wagen zit. Zijn er twee chauffeurs aanwezig, dan hoeft de wagen enkel te stoppen voor het wisselen van plek.

Hoe zit het met de rusttijden?

Uiteraard moet een chauffeur zich ook aan rusttijden houden. Op 24 uur moet een rusttijd van minimaal 11 uur bestaan. In deze tijd mag de chauffeur geen enkele verplichting tegenover de werkgever hebben. De rusttijd mag tussen twee rustperioden van 11 uur maximaal drie keer worden verkort tot een periode van 9 uur. Dagelijkse rust mag worden verdeeld over maximaal twee delen, waarbij het eerste deel minimaal 3 uur moet zijn en het tweede deel minimaal 9 uur.

Hierbij komt de totale rusttijd uit op 12 uur. Het is niet toegestaan om eerst 9 uur rust te nemen en daarna 3 uur. Er geldt een 24-uurs periode voor chauffeurs die alleen rijden en een 30-uurs periode voor chauffeurs die samen rijden en elkaar afwisselen.

Is rusten in de cabine toegestaan?

Het is toegestaan om de rust in de cabine te nemen wanneer het gaat om de verkorte wekelijkse rust. De reguliere en de verlengde wekelijkse rust mogen niet worden genomen in de cabine. Hiervoor is het verplicht dat de chauffeur deze rusttijd kan doorbrengen in een passend, gendervriendelijk verblijf. Dit verblijf dient te beschikken over goede sanitaire voorzieningen en slaapfaciliteiten. De kosten die hiervoor worden gemaakt worden door de werkgever betaald.

Vertragingen in de levering voorkomen

Het gebeurt in de praktijk vaker dat goederen niet op tijd op de plaats van bestemming aankomen doordat de chauffeur zich niet aan de wettelijke regels voor rij- en rusttijd houdt. Dit wilt u natuurlijk voorkomen. De ervaren chauffeurs van Van de Scheur Logistiek zorgen ervoor dat uw goederen op tijd worden geleverd, waarbij wij de geldende wetgeving voor rij- en rusttijden in acht nemen. Bent u nog op zoek naar een ervaren transportbedrijf waar u altijd op kunt vertrouwen? Dan staan wij voor u klaar. Neem gerust eens vrijblijvend contact op voor meer informatie of advies.

Logistiek uitbesteden of zelf blijven doen?

Veel ondernemers krijgen er op een bepaald punt mee te maken: de vraag of zelf ze de logistiek blijven doen, of dat zij die toch gaan uitbesteden. Deze vraag komt naar voren wanneer de logistiek ineens veel tijd, energie of ruimte in beslag gaat nemen. Wat gaat u doen? Gaat u opschalen? Misschien toch op zoek naar een ervaren logistieke partner, die bijvoorbeeld de distributie, packing en opslag kan organiseren?

Van de Scheur Logistiek staat voor u klaar wanneer u een logistieke partner nodig heeft met een zeer uitgebreide dienstverlening, van opslag tot fulfilment. Wij vertellen u meer over het zelf doen of uitbesteden van de logistiek.

Wanneer doet u de logistiek zelf?

Zeker startende bedrijven, vaak productiebedrijven, doen de logistiek eerst zelf. Dit geldt ook voor bijvoorbeeld webwinkels. De logistiek is in het begin allemaal prima te doen en hiermee kunt u geld besparen. Het inschakelen van een logistieke partner kost immers geld en in beginfase draait vooral om het opbouwen van kapitaal. Toch komt er vaak een moment waarop het te druk wordt. U merkt dat u niet meer voldoende tijd kunt steken in het laten groeien van uw bedrijf, omdat de logistiek te veel van uw tijd vraagt. Dit is het moment om na te gaan denken over het uitbesteden van de logistiek.

De logistiek uitbesteden is een logische keuze

U wilt uw bedrijf laten groeien. Stilstand is achteruitgang. Uw bedrijf heeft ontwikkeling en groei nodig om succesvol te zijn én te blijven. Dus, u heeft vooral voldoende tijd nodig om te produceren, inkopen te doen, te verkopen, te promoten en zich te concentreren op de kernactiviteiten. Er is dan eigenlijk geen tijd meer om onder meer de distributie, co-packing en opslag te regelen. U moet keuzes maken en de beste keuze is om op dat moment al uw aandacht te gaan schenken aan uw bedrijf. Dit betekent dat uitbesteding van de logistiek een logische keuze is.

Kies voor een uitgebreide logistieke partner

Geen logistieke partner is hetzelfde. Wilt u de logistiek uitbesteden, stel dan altijd eerst vast wat u precies nodig heeft. Denk hierbij niet alleen aan nu, maar ook aan later. Misschien kunt u nu alles nog prima zelf opslaan, maar lukt dit over een jaar ook nog wanneer bedrijfsactiviteiten zijn verdubbeld? Het is altijd goed om voor een zo compleet mogelijke partner te kiezen, zodat u niet hoeft over te stappen wanneer uw behoeften zich uitbreiden. Bij Van de Scheur Logistiek bieden wij u een zeer veelzijdige dienstverlening, van verpakken en opslag tot vervoeren en Home Delivery op afspraak. Wij hebben alles in huis om met uw bedrijf mee te kunnen groeien in de toekomst.

Wilt u uw business opschalen?

Groei. Daar draait het om. Wanneer de logistiek te omvangrijk wordt, dan is het goed om dit uit te besteden. U bespaart er niet alleen veel tijd mee, maar uiteindelijk ook geld. Wilt u uw business opschalen? Doe dit dan met Van de Scheur Logistiek, uw ervaren partner. Met ons WMS en TMS kiest u voor een koppeling die wérkt en die groei mogelijk maakt. Wilt u meer informatie of advies? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.

De 5 voordelen van kooiaap transport

De keuze voor kooiaap transport is in de meeste gevallen de beste oplossing wanneer grote, afwijkende goederen moeten worden vervoerd. De kooiaap kennen we ook als de meeneemheftruck, deze hangt achterop de trailer. Het fijne van kooiaap transport is wel dat het snel geregeld is. De meeneemheftruck is vrijwel direct klaar voor gebruik. Binnen een minuut kan er al worden gestart met laden / uitladen.

Wilt u zware, grote en / of afwijkende goederen laten vervoeren? Dan kunt u bij Van de Scheur Logistiek terecht voor professioneel kooiaap transport. Wij beschikken over diverse kooiaap trailers. Wij geven u inzicht in 5 belangrijke voordelen van kooiaap transport.

1. De kooiaap kan elke ondergrond aan

In verreweg de meeste gevallen moeten zware goederen verplaatst worden over een harde ondergrond, zoals beton of asfalt. Toch, uitzonderingen op de regel zijn er altijd. Zo kan het zijn dat een zware machine verplaatst moet worden op een bouwterrein waar nog geen verharde ondergrond aanwezig is, bijvoorbeeld. Voor de kooiaap is dit geen engel probleem. Deze meeneemheftruck rijdt goed op alle ondergronden door de aanwezigheid van aandrijving op alle wielen.

2. Eenvoudig werken op hoogte

Uiteraard kan het in bepaalde situaties nodig zijn dat zware, afwijkende goederen naar aanzienlijke hoogte moeten worden getild. Een reguliere heftruck is hiervoor niet geschikt. Veilig werken staat natuurlijk altijd voorop. Dit kan zeker bij kooiaap transport. De kooiaap bereikt namelijk een hefhoogte van maximaal 360 centimeter. Uiteraard is de mast tot deze hoogte zeer stabiel, waardoor er optimaal veilig gewerkt kan worden.

3. Grote gewichten zijn geen enkel probleem

Bij het verplaatsen van grote en afwijkende goederen kunt u bijvoorbeeld denken aan industriële machines. Deze zijn in veel gevallen niet alleen groot en afwijkend, maar ook erg zwaar. Het is belangrijk dat het verplaatsen op de juiste wijze gebeurt. De kooiaap is bij de wielen voorzien van sterke steunpoten, waardoor het tillen van gewichten tot wel 2.500 kilo geen enkel probleem zijn.

4. De kooiaap heeft een 4-wegsysteem

De kooiaap is voorzien van een 4-wegsysteem. Dit betekent dat deze niet alleen voor- en achteruit kan rijden, maar ook zijwaarts. Doordat de kooiaap alle kanten op kan bewegen, wordt het verplaatsen van zware en afwijkende goederen sterk vereenvoudigd. Er hoeft niet onnodig veel gekeerd en gedraaid te worden.

5. U hoeft niets zelf te regelen

Wanneer u kiest voor kooiaap transport door Van de Scheur Logistiek, dan heeft u zelf nergens omkijken meer naar. U hoeft zelf geen zaken te regelen om de lading op de juiste plek te krijgen. Onze ervaren chauffeur zorgt voor het volledige transport, dus ook voor het op de juiste plek zetten van de lading binnen uw bedrijf.

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden of wilt u een afspraak maken voor kooiaap transport via Van de Scheur Logistiek? Neem dan contact met ons op.

Veilig plaatsen van machines in de fabriek

Het veilig plaatsen van machines in een fabriek of productieruimte is natuurlijk heel belangrijk. Wanneer u met uw bedrijf gaat verhuizen, dan is het van belang dat alles snel en vooral ook veilig verloopt. Van de Scheur Logistiek staat voor u klaar wanneer u machines, van klein tot heel groot, wilt laten verhuizen naar een nieuwe locatie.

Daar zetten wij de machines uiteraard direct voor u op de juiste plek. Hierbij is het belangrijk dat er vooraf goed wordt gedacht aan bepaalde maatregelen die genomen moeten worden op de nieuwe locatie, voorafgaande aan de plaatsing van de machines. Wij geven u graag een aantal aandachtspunten.

1. Hoe komt de machine binnen?

Heel belangrijk is het natuurlijk om vooraf goed te bepalen waar de machine binnenkomt. Het gebeurt in de praktijk vaker dat pas na het transport na de nieuwe locatie wordt ontdekt dat de machine helemaal niet door een ingang van het nieuwe bedrijf past. Dan moet er direct worden nagedacht over een passende oplossing, zoals – in bepaalde gevallen – het in hijsen van de machine via het dak. In andere situaties is het beter, of sneller, om de machine deels te demonteren. Controleer altijd of uw nieuwe bedrijfspand een opening heeft die groot genoeg is voor de machine om in één geheel doorheen te passen.

2. Is er voldoende ruimte op de locatie?

Als de machine eenmaal binnen is, dan bent u er natuurlijk nog niet. De machine moet op een bepaalde plek komen te staan, zoals in de productiehal. Bepaal welke route er afgelegd moet worden vanaf de plek van binnenkomst van de machine tot aan de plek waar deze komt te staan. Is er overal voldoende ruimte? Staan er geen zaken in de weg die u mogelijk nog vóór plaatsing van de machine zelf kunt verwijderen? Wij plaatsen uw machine graag snel op de juiste plek, zodat u uw processen op korte termijn weer kunt hervatten.

3. Wat is een slimme plaatsing met het oog op de veiligheid?

Het is altijd belangrijk om goed te kijken naar de geldende veiligheidsregels en de veiligheid die bestaat rondom de nieuwe plek van de machine. Zo is het uiteraard niet de bedoeling dat een deel van de machine uitsteekt over een pad dat wordt gebruikt door heftrucks. Uiteraard is dit slechts een voorbeeld. Kijk goed naar de locatie van de machine en de directe omgeving. In sommige gevallen kan het nodig zijn om veiligheidshekken om de machine te plaatsen.

4. Hoe zit het met de stroomvoorziening?

Natuurlijk moet de machine worden voorzien van stroom. Hoe is de stroomvoorziening geregeld en is deze wel up-to-date? Wanneer u met uw bedrijf een nieuwe locatie betreedt, dan is het altijd belangrijk om de stroominstallatie goed te controleren. In het beste geval laat u de aanwezige installatie onderhouden door een professional voordat u zelf in het pand trekt. Dit voorkomt dat u vlak na de verhuizing met problemen te maken krijgt. Uiteraard is het ook belangrijk om goed te kijken naar of de nodige stroompunten op de juiste plaatsen aanwezig zijn.

5. Is alles met betrekking tot kabels veilig geregeld?

Een machine is voorzien van kabels, al is het alleen maar de stroomkabel. Deze mag niet zomaar over de grond worden gelegd. Mensen kunnen erover struikelen, heftrucks kunnen de kabel beschadigen en zo ontstaan er meer risico’s die niet zijn toegestaan als het gaat om de veiligheid. Gaat de kabel vanaf de machine omhoog, zoals dat hoort, en is de hoogte ook hoog genoeg om aan de veiligheidseisen te voldoen? Controleer alles. Bent u niet zeker? Schakel dan een professional in om te controleren of alles aan de gestelde veiligheidseisen voldoet.

Wij vervoeren en plaatsen uw machines

Is alles op uw nieuwe locatie in orde? Dan staat Van de Scheur Logistiek natuurlijk voor u klaar om uw machines te verhuizen naar de nieuwe locatie, waarbij wij elke machine direct op de goede plek plaatsen voor u. Zo heeft u nergens omkijken naar en kunt u uw bedrijfsprocessen zo snel mogelijk weer hervatten. Wilt u meer weten over de mogelijkheden of heeft u behoefte aan meer informatie en advies? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.

8 Skills die uw logistieke team moet hebben

U wilt een logistiek team waar u altijd op kunt vertrouwen. Dit betekent dat het team in staat moet zijn om mee te bewegen op veranderingen, snel in te haken op problemen en steeds verbeteringen door te voeren. Eén van de belangrijkste kenmerken van een goed logistiek team is het goede gevoel voor het optimaliseren van de workflow in het magazijn.

Op basis hiervan kunnen er verbeteringen worden aangebracht, waardoor de infrastructuur optimaal werkt voor de behoeften van het bedrijf. Er zijn 8 belangrijke skills die uw logistieke team moet hebben en wij benoemen ze graag.

1. Talent herkennen en ontwikkelen

Het herkennen van talent is een belangrijke vaardigheid om te hebben. Het is goed om te weten wie écht waarde kan bieden aan het team. Niets is zo waardevol als talent. Talent kan namelijk groeien en steeds verder ontwikkelen, wat de nodige verbeteringen in het team teweeg brengt. Een goed logistiek team herkent en ontwikkelt talenten.

2. Optimale kennis van WMS

WMS, ofwel Warehouse management systems, zijn er in de meest uiteenlopende varianten. Het gaat om softwarepakketten die zorgen voor de nodige ondersteuning van het werk in de praktijk. Een goed functionerend logistiek team heeft optimale kennis van deze technologie en weet precies welke tools het best kunnen worden toegepast voor een maximaal resultaat.

3. Goed gevoel voor conflictoplossing

Conflicten komen overal voor. Ook wanneer u het beste logistieke team heeft, kunt u dit niet voorkomen. Wel is het belangrijk dat er binnen het team een goed gevoel voor conflictoplossing bestaat. Conflicten, binnen het team of met externe partijen, mogen in geen geval voor vertragingen of moeilijkheden voor de bedrijfsprocessen zorgen. Een goed logistiek team weet dit en handelt hiernaar.

4. De juiste teamspirit

Alle teamleden hebben een goed samenwerkingsvermogen nodig, zodat samen gezorgd kan worden voor de juiste teamspirit. Dit bevordert de communicatie en levert zowel kwaliteit als snelheid. Goede onderlinge samenwerkingen zijn de sleutel tot succes binnen elk bedrijf. Dit geldt zeker niet alleen voor de logistieke afdeling.

5. Stroomlijnen van werkprocessen

De kwaliteit van werkprocessen moet voortdurend verbeterd worden, de productiecapaciteit moet optimaal worden benut en er moeten zo veel mogelijk kosten worden bespaard. Kortom, een goed logistiek team besteedt voortdurend aandacht aan het stroomlijnen van werkprocessen om prestaties op meerdere vlakken te optimaliseren.

6. Maximale planning skills

Planning is in de wereld van logistiek natuurlijk onmisbaar. Het logistieke team moet een goed gevoel voor planning hebben. Hierbij moet niet alleen worden gekeken naar het plannen (en uitvoeren) van zaken in een gemiddelde periode, maar er moet ook gelet worden op de skills die worden vertoond wanneer het gaat om planning (en uitvoering) in de drukste periodes van het jaar. Plannen onder druk is iets anders dan plannen wanneer er voldoende tijd en personeel voor is.

7. Optimale kennis van ‘tweerichtingsverkeer’

End-of-life manufacturing, product updates, retouren beheer: allemaal zaken waar een logistiek team goed mee om moet weten te gaan. De teamleden moeten niet alleen optimale kennis bezitten van alles wat van binnen naar buiten gaat, maar ook andersom. Zij moeten de juiste vaardigheden bezitten op het vlak van retourlogistiek. Logistiek gaat immers twee kanten op.

8. Flexibiliteit in slimmer vervoeren

Slimmer vervoeren wordt steeds belangrijker. Een goed logistiek team is flexibel genoeg om steeds aan te passen, zodat er op mankracht, tijd en brandstof kan worden bespaard. De logistieke routes moeten hiervoor worden bekeken vanuit een wiskundige benadering, aangevuld met kennis van ontwikkelingen en gedetailleerd onderzoek.

Ons logistieke team staat ook voor u klaar

Lijkt het niet te lukken om een effectief logistiek team in te richten, of wilt u de logistiek graag uitbesteden aan een partner die gegarandeerd de juiste kennis en middelen heeft? U bent altijd welkom bij Van de Scheur Logistiek. Wij bieden u een brede dienstverlening en nemen de belangrijke zorgen van u over, onder andere op het gebied van logistiek en warehousing. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie of een deskundig advies.

Logistiek van uw webshop zelf doen: 5 tips

Het regelen van de logistiek van een webwinkel is niet altijd eenvoudig. Zeker wanneer de webshop groeit en u te maken krijgt met grotere voorraden en meer bestellingen, kan het lastig worden om de logistiek goed op orde te houden. Van de Scheur Logistiek geeft u graag 5 praktische tips om de logistiek van uw webshop zelf te doen.

1. Stel een effectief plan op

Alles begint altijd met een plan, een bepaalde structuur waarop u al uw handelingen kunt baseren. Logistiek draait in de basis vooral om planningen. U heeft een goed plan nodig, waarin u alle belangrijke factoren opneemt, zodat u daarmee aan de slag kunt om vooruit te plannen en alles voortdurend goed op orde te houden. Een goed plan elimineert ook diverse tegenslagen, zoals vertragingen in de supply chain.

2. Houd altijd rekening met calamiteiten

Onvoorziene omstandigheden zijn vaak lastig in te calculeren. Het nadeel is wel dat veel van deze onvoorziene omstandigheden direct kunnen zorgen voor grote problemen op het logistieke vlak. Hoe regelt u alles als er brand uitbreekt, als u te maken krijgt met inbraak en diefstal, als er ineens waterschade ontstaat of bijvoorbeeld als uw grootste leverancier failliet gaat? Stel een plan op dat direct in werking kan treden wanneer u te maken krijgt met calamiteiten en onvoorziene omstandigheden.

3. Vertrouw op de juiste professionals

Doet u alles alleen? Dan is het belangrijk om zelf volledig op de hoogte te zijn van alle mogelijkheden en beperkingen in de wereld van logistiek. Heeft u iemand in dienst voor de logistieke zaken? Stel dan zeker dat dit een professional is waar u in alle gevallen op kunt vertrouwen, dus ook in die situaties waarin er ineens nood aan de man is. Een goede professional weet bijvoorbeeld welke stappen er nodig zijn om binnen zeer korte tijd een nieuwe leverancier te vinden of om snel te kunnen schakelen als er iets mis gaat in het warehouse.

4. Automatiseer zo veel mogelijk

Automatisering is iets waar u in deze tijd echt alle aandacht aan moet besteden. Hoe groter uw webwinkel wordt, hoe lastiger het wordt om alles bij te houden. Automatisering kan de nodige tijdsbesparing opleveren die u nodig hebt om alles in goede banen te leiden. Zorg voor een goed wagenpark, voor de beste oplossingen op het gebied van opslag en natuurlijk ook op het vlak van voorraadbeheer. Gebruik de juiste systemen, en controleer regelmatig of er niet al betere en snellere oplossingen beschikbaar zijn op de markt.

5. Blijf optimaliseren

Uw webwinkel groeit en dat betekent dat het steeds lastiger wordt om de logistiek op orde te houden. Het is belangrijk om te blijven optimaliseren. Gaat er iets mis? Neem de situatie onder de loep, analyseer, ontdek de fouten en zorg direct voor verbetering. Bespreek met regelmaat waar de obstakels zich bevinden en zoek naar de beste oplossingen.

Wordt de logistiek u echt te veel?

Als webwinkeleigenaar wilt u vooral focussen op het laten groeien en ontwikkelen van uw webwinkel. De logistiek is niet iets waar u te veel tijd aan wilt besteden. U wilt uw waardevolle tijd vooral investeren in de toekomst van uw webshop. Toch, de logistiek vraagt om steeds meer tijd en aandacht.

Van de Scheur Logistiek staat voor u klaar met een totaaloplossing, aangepast aan uw specifieke behoeften. Zo realiseren wij niet alleen transporten, maar u kunt ook bij ons terecht voor opslag van voorraden. Wij zijn de fulfilment partner die u nodig heeft als de logistiek u echt te veel wordt. Wilt u meer weten? Natuurlijk kunt u altijd contact met ons opnemen voor meer informatie en advies.

Transport nodig van goederen gekocht op executieveiling?

Steeds meer mensen kopen goederen online bij een veiling. Er kunnen via een veiling veel mooie spullen worden verkocht tegen een zeer aantrekkelijke prijs. In bepaalde gevallen gaat het om een enkel item, maar steeds vaker gaat het om grotere partijen. Denk aan een partij elektrische fietsen. Het is fantastisch als u dit voordelig kunt kopen op een online veiling, bijvoorbeeld als u (ook) fietsen verkoopt, maar het kan wel problemen opleveren voor het transporteren/opslaan van de gekochte veilinggoederen. Van de Scheur Logistiek biedt hier een oplossing voor.

Veilingen, zoals BVA – Troostwijk, worden populairder

Eén van de meest populaire veilingen van dit moment kennen we als BVA – Troostwijk. BVA Auctions is een label van het bedrijf Auctio, dat fuseerde met Troostwijk Auctions & Valuations. Door deze fusie ontstond BVA – Troostwijk, het grootste online veilingplatform van Europa. We hebben het dan over kopers vanuit meer dan 120 landen, kantoren in 18 landen, ruim 6.700 veilingen per jaar en maar liefst 1,5 miljoen items (kavels) per jaar. Deze veilingen worden vaak georganiseerd met items vanuit een faillissement of vrijwillige verkoop. Dit betekent ook dat er complete bedrijfsinventarissen en grote machines worden verkocht. Ideaal om te kopen tegen een goede veilingprijs, maar hoe krijgt u het op uw eigen locatie?

Gekochte goederen van de veiling vervoeren

Koopt u een grote partij goederen of wellicht grote machines op de veiling? Dan is het in de meeste gevallen nodig om de gekochte goederen op korte termijn op te halen op de veilinglocatie. Heeft u zelf geen vervoer dat ruim genoeg is voor de partij, of kunt u geen machines vervoeren? Dan kunt u altijd bij Van de Scheur Logistiek terecht. Wij vervoeren alle soorten goederen, van klein tot heel groot, waaronder uiteraard ook goederen in afwijkend formaat of afwijkende vorm. Daarnaast is het transporteren van zware machines voor ons geen enkel probleem. Wat u ook koopt op de online veiling, wij halen het graag voor u op en vervoeren het naar de gewenste locatie.

Opslag van gekochte veilinggoederen

Wanneer u voordelig een partij van 500 elektrische fietsen kunt kopen, dan kunnen we ons voorstellen dat u de kans niet wilt laten schieten wegens een gebrek aan opslagruimte. Maar waar moet u naartoe met al die fietsen? Alle soorten veilinggoederen, op pallet of in afwijkend (groot) formaat, kunnen worden opgeslagen in het warehouse van Van de Scheur Logistiek. Wij bieden de beste warehousing services voor de tijdelijke opslag van uw aangekochte veilinggoederen.

Professioneel en betrouwbaar transport

Van de Scheur Logistiek biedt u de transportservices die u nodig heeft. Hier houdt onze dienstverlening niet op. U kunt ook bij ons terecht voor tijdelijke opslag wanneer dit nodig is. Wij vinden het belangrijk dat u profiteert van een passende dienstverlening. Daar zetten wij ons dagelijks voor in. Wilt u weten wat wij precies voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op! Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden, uiteraard op vrijblijvende basis.

Point of sale-displays boosten de verkoop

Point of sale-displays, ook wel POS-displays genoemd, zijn er in de meest uiteenlopende soorten. U kunt hierbij denken aan posters, banners, dummyverpakkingen en hangende borden, maar bijvoorbeeld ook aan wanddisplays, winkelvloerdisplays, schap- en toonbankdisplays. Uiteindelijk hebben de point of sale-displays één belangrijk doel, namelijk het trekken van de aandacht van de doelgroep. De displays kunnen voorzien zijn van een speciale aanbieding of promotie. Zij maken het verschil door toegepast te worden op het punt van verkoop en zij kunnen zo de verkoop boosten.

Invloed uitoefenen op de klant, op het juiste moment

Waar het in de basis vooral om draait, is het beïnvloeden van de klant op het juiste moment. De POS-displays zijn hier goed geschikt voor. Natuurlijk, we kopen allemaal steeds meer online, maar nog vindt meer dan de helft van alle aankoopbeslissingen plaats in een winkel. Deze ruimte mag dan ook niet vergeten worden. U kunt point of sale-displays inzetten om uw verkopen te boosten. De displays werken op meerdere manieren voor u.

Effectieve communicatie

We hebben natuurlijk veel te maken gehad met coronamaatregelen. Deze maatregelen zorgden er ook voor dat communiceren met de klant ineens een stuk lastiger werd. Veel winkeleigenaren merkten dat het niet eenvoudig was om een medewerker bij het POS-display neer te zetten om uitleg te geven aan de klant. Daarom kozen steeds meer merken ervoor om grotere POS-displays in te zetten. Ze zijn ideaal om op een duidelijke manier te communiceren, ook wanneer een directe communicatie niet mogelijk is.

Fieldmarketingacties worden makkelijker ondersteund

Zoekt u naar manieren om uw fieldmarketingacties effectiever en doeltreffender te ondersteunen? Dan kunt u hiervoor natuurlijk ook gebruikmaken van POS-displays. U kunt ze bijvoorbeeld inzetten voor sampling of bij winkeldemonstraties. Het is een goede manier om de juiste invloed uit te oefenen op de klant die nog twijfelt. De klant kan gestimuleerd worden om een aankoop te doen en een bepaald product gewoon te proberen. Het is een eerste stap naar het doen van vervolgaankopen.

Belicht de positieve kenmerken

POS-displays zijn ideaal om positieve kenmerken van een product of merk te belichten. Dit heeft twee belangrijke gevolgen. Op de eerste plaats is dit de stimulering van de verkoop en op de tweede plaats is dat merkherkenning. U zorgt er op deze manier makkelijker voor dat u ‘top of mind’ bent bij de doelgroep.

Maak gebruik van onze VAS diensten

Wilt u wel aan de slag met point of sale-displays, maar twijfelt u wegens het extra werk, bijvoorbeeld voor het in elkaar zetten van de displays? Dan kunt u gebruikmaken van de Value Added Services (VAS) van Van de Scheur Logistiek. Wij kunnen de displays voor u in elkaar zetten, zodat u hier geen omkijken naar heeft. Uiteraard bieden wij u meer interessante diensten aan, waaronder transport- en opslagservices. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op om te ontdekken wat wij precies voor u kunnen betekenen.

Track&Trace + aflevermoment bepalen belangrijk voor klant

Veel webshops focussen zich op lage bezorgkosten en een hoge snelheid van bezorging. Dit zijn zeker factoren waar klanten waarde aan hechten bij hun online aankoop, maar er spelen meer factoren. Bij de verkoop van grote producten is het aflevermoment en een duidelijke track & trace véél belangrijker. Niet is zo vervelend als u de hele dag thuis moet blijven om te wachten op bijvoorbeeld die nieuwe eettafel.

De factoren aflevermoment en track & trace gelden dus met name bij grote en onverpakte goederen. Online kopers regelen vrijwel alles online en dus moet u kunnen vertrouwen op uw transporteur dat die hierop is ingericht. Van de Scheur Logistiek is hier helemaal op ingericht.

Waar hecht de klant waarde aan?

Als ondernemer moet u steeds beter inspelen op de behoeften van de klant, en deze behoeften veranderen. Een aantal jaren geleden vonden consumenten het heel gewoon als zij drie tot vijf werkdagen op een pakket moesten wachten. In deze tijd vinden ze een dergelijke levertijd vaak ‘belachelijk’. Het moet sneller en het moet goedkoper. Dit blijkt ook uit een onderzoek dat door Capterra werd uitgevoerd.

Ongeveer een derde van de ondervraagden geeft aan de keuze voor een winkel vaak of altijd te maken op basis van de gegarandeerde leversnelheid. Ongeveer de helft van de ondervraagden is van mening dat levering van pakketten vaak sneller kan dan nu aangeboden wordt door webwinkels. Bij grote artikelen speelt het aflevermoment een belangrijkere rol dan de snelheid.

Snellere levering mag niet meer kosten

Consumenten vinden het dus steeds belangrijker dat bestellingen snel geleverd worden. Toch, de meeste mensen zijn niet bereid om meer uit te geven als dat een snellere levering garandeert. Maar liefst 65 procent van de ondervraagden geeft aan niet bereid te zijn extra kosten te maken voor een snellere bezorging van pakketten. Wel is duidelijk dat hier ook verschil per bestelling in zit. Gaat het om levensmiddelen? Dan zijn iets meer mensen bereid om wél iets meer te betalen voor een snellere bezorging. Hierbij zou het dan gaan om het betalen van ongeveer 5 procent extra als dit een snellere levering garandeert.

Mensen zoeken naar een snelle service

Tegenwoordig is het heel gewoon om tot op de dag voor een verjaardag te wachten met het bestellen van een cadeautje, omdat het kan bij de meeste webwinkels. Dit betekent ook dat mensen steeds bewuster gaan zoeken naar aanbieders die een snelle levering garanderen. Daarnaast worden uiteraard ook de bezorgkosten vergeleken. Het is voor ondernemers dus heel belangrijk om te zorgen voor een goede snelheid van bezorging, tegen een vriendelijke bezorgprijs.

Maak gebruik van Home Delivery

Bij Van de Scheur Logistiek kunnen ondernemers gebruik maken van Home Delivery services, waarbij de bezorgdatum goed wordt afgestemd met de klant. Hierbij staat snelheid centraal en dit betekent dat de bezorging in verreweg de meeste gevallen al binnen enkele werkdagen plaatsvindt. Dit geldt niet alleen voor standaard pakketten, maar zeker ook voor afwijkende goederen.

Maak gebruik van onze betrouwbare en betaalbare services voor de bezorging van grote goederen aan uw klanten. Wilt u meer informatie of advies? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.