Veel schades aan goederen door uw verzender?

Webwinkeleigenaren krijgen vaak te maken met beschadigde goederen. Zij zorgen vanzelfsprekend voor het goed verpakken van goederen, maar ergens onderweg ontstaat er vaak schade aan het pakket. De webwinkeleigenaar kan hier in de basis niets aan doen, maar de consument ook niet. Als een consument een kapot of beschadigd product ontvangt, dan wil diegene het product vervangen hebben. Dat spreekt voor zich. Vaak is niet duidelijk wie nu precies verantwoordelijk is voor de levering van beschadigde goederen.

De webwinkeleigenaar moet een oplossing vinden

Wanneer een consument een product beschadigd of kapot ontvangt, dan is het de taak van de webwinkeleigenaar om aan de consument een passende oplossing te bieden. Dit geldt dus ook wanneer de webwinkeleigenaar het product in goede staat en verpakking verzonden heeft. In bepaalde gevallen is het voor de webwinkeleigenaar mogelijk om de schade te verhalen op de vervoerder, maar in de praktijk valt dit niet altijd mee. Vaak kan niet worden aangetoond wanneer het mis is gegaan met het pakket en dus ook niet bij wie. Duidelijk is dat de consument in geen geval verantwoordelijk is voor de schade en dus recht heeft op een vervangend product.

Vaker schade aan grotere goederen

Hoe groter het pakket, hoe eerder het onderweg beschadigd raakt. Dit is wat de praktijk ons leert. Kleinere pakketten kunnen vaak makkelijker op een veilige manier door elke vervoerder worden ingeladen. Vaak hebben vervoerders geen speciale voorzieningen voor het veilig vervoeren van grotere en zwaardere goederen. Het probleem wordt in veel gevallen nog groter wanneer het pakket een afwijkende vorm heeft, waardoor het ook niet gemakkelijk op een europallet past. Voor webwinkeleigenaren is het daarom vooral ook belangrijk om erop te letten dat de gekozen vervoerder alle middelen in huis heeft om een verzending daadwerkelijk netjes af te leveren bij de consument.

Webwinkeleigenaar draait meestal voor de schade op

Als webwinkeleigenaar doet u er natuurlijk alles aan om uw producten optimaal te beschermen voor het vervoer van A naar B. Helaas heeft u geen controle over hoe er vervolgens door de vervoerder met de zending wordt omgegaan. Zeker wanneer u met regelmaat goederen van groter formaat of zwaarder gewicht moet vervoeren, is het aan te raden om een ervaren logistieke partner te vinden. Dit geldt zeker ook wanneer u vaker goederen verzendt met een afwijkende vorm. Veel schades die onderweg ontstaan, komen uiteindelijk voor de rekening van de webwinkeleigenaar. U kunt deze kostenpost sterk verlagen door uw logistieke partner bewust te kiezen. 

Kies voor een samenwerking met Van de Scheur Logistiek

Wanneer u regelmatig goederen verzendt, dan kan het zomaar zijn dat u ook regelmatig met schades te maken krijgt. Dit is niet alleen zonde, maar het kost uiteraard ook onnodig veel geld. Schades komen vooral voor bij het vervoer van grotere goederen, omdat verzenders niet altijd alles in huis hebben om dit goed te kunnen vervoeren. Van de Scheur Logistiek kan dit wel professioneel én schadeloos voor u verzorgen. Wij gaan de samenwerking graag met u aan. Wilt u meer weten over wat wij precies voor u kunnen doen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op.