Webshops leggen steeds meer voorraad aan

Webwinkels werken met steeds grotere voorraden. Veel webwinkeleigenaren die voorheen alles prima vanuit huis konden handelen, hebben nu extra ruimte moeten huren om de voorraden kwijt te kunnen. Het is dan ook zo dat de webshops het in deze tijd veel drukker hebben dan voor de coronacrisis. Zij worden gedwongen om grotere voorraden aan te leggen als zij de klanttevredenheid hoog willen houden. Dit levert vaak wel logistieke problemen op. Van de Scheur Logistiek helpt!

Grotere voorraden sinds de komst van corona

Corona heeft natuurlijk een grote impact op alles wat we doen, en vooral ook op zaken die we niet meer mogen doen. Gewoon even een winkel in lopen om iets te kopen is er in bepaalde perioden niet meer bij. Precies dit zorgt ervoor dat steeds meer mensen online gaan bestellen. De webwinkels zien de verkopen en omzetten over het algemeen dan ook flink stijgen. Toch, webwinkels krijgen hierdoor ook steeds vaker te maken met logistieke problemen. Dit geldt voor de webwinkels die vanuit een woning gerund worden, maar zeker ook voor de grotere webwinkels die al een eigen opslag in gebruik hebben. De impact van het coronavirus vindt daarmee voor een groot deel ook achter de webwinkeldeuren plaats.

We bestellen veel meer online

De impact van de coronacrisis op online winkelen werd al heel snel duidelijk. In het eerste kwartaal werd er voor 91,6 miljoen euro aan online aankopen gedaan. Wanneer we dit bedrag vergelijken met de cijfers van het eerste kwartaal van 2020, waarin corona nog geen impact had, dan zien we een stijging van 13 procent. Dit geeft wel aan hoeveel meer mensen online zijn gaan bestellen. Goed nieuws voor de webwinkels, want die zien de omzet stijgen. Anderzijds lijkt het ook of zij de opslagruimte zien krimpen. Tevreden klanten zijn klanten die hun bestelde producten op tijd geleverd krijgen. Dit betekent dat webwinkels ineens een veel grotere voorraad moeten hebben, en dat zorgt voor de nodige problemen bij de webwinkels. Daarnaast hebben ook andere zaken voor meer problemen gezorgd.

Andere factoren die invloed hebben gehad

We mogen stellen dat het coronavirus toch wel de grootste impact heeft gehad op het reilen en zeilen binnen de webwinkels, maar dit is niet de enige factor. Zo werd het Suez kanaal geblokkeerd, werden de levertijden ineens een stuk langer en ontstonden er grondstoftekorten. Alles bij elkaar gerekend zorgde het vooral voor veel logistieke problemen bij webwinkels, en er is nog geen licht aan het einde van de tunnel. Van de Scheur Logistiek kan wél zorgen voor licht aan het einde van de tunnel, door webwinkeleigenaren te ontzorgen op het gebied van opslag.

Gebruik maken van het warehouse van Van de Scheur Logistiek

Van de Scheur Logistiek biedt ondernemers de mogelijkheid om gebruik te maken van opslag. Binnen ons warehouse bieden wij de beste oplossingen voor ondernemers. Er is meer dan voldoende ruimte, voor zowel kleine als grote ladingen en speciale goederen. U kunt uw zendingen bij ons laten bezorgen, zodat wij deze voor u op kunnen slaan. Wilt u dat wij uw bestellingen in orde maken en met Track en Trace bij uw klanten bezorgen? Het is allemaal geen probleem. Indien gewenst kunnen wij u alle zorgen uit handen nemen. Wilt u weten wat wij precies voor u kunnen betekenen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij informeren en adviseren u graag.